Marketing sportowy a tradycyjny – co za różnica!?

Niektórzy mogą twierdzić, że marketing sportowy jest szczególnym rodzajem marketingu, co oznacza, że istnieją teoretyczne i praktyczne wymiary marketingu charakterystyczne właśnie dla marketingu sportowego. Zgodnie z tą logiką powinniśmy odpowiednio traktować marketing sportowy jako szczególny przypadek do zbadania, ponieważ jego procesy nie funkcjonują ani nie generalizują innych towarów i usług, tak jak to obejmuje marketing tradycyjny. To znaczy też, niektórzy twierdzą, że te szczególne przypadki jakie obsługuje agencja marketingu sportowego nie posiadają teoretycznie solidnych zasad, które kierują praktyką w różnych innych kontekstach biznesowych.

Marketing klasyczny a sportowy

Z drugiej strony – jeśli marketing sportowy lepiej wyjaśnia i przewiduje skuteczny marketing w porównaniu z innymi marketingami produktów i usług, można argumentować, że marketing jest w rzeczywistości szczególnym rodzajem… marketingu sportowego! Ogólne teorie marketingu powinny ostatecznie mieć lepsze predykcyjne i wyjaśniające możliwości skuteczności marketingowej. Aby rozstrzygnąć spór – analizując różnice między typowym marketingiem towarów / usług a marketingiem sportowym, zastanów się, które cechy lepiej wyjaśniają optymalne relacje kupujący-sprzedawca.

Konsumenci większości towarów i usług postrzegają wartość jako przede wszystkim kwestię ekonomiczną, natomiast wartość, jaką generuje agencja marketingu sportowego i jaką fani czerpią z uczestnictwa w wydarzeniach sportowych, może być bardziej emocjonalna. Chodzi o to, by uczynić ich fanami – nie konsumentami w tradycyjnym znaczeniu. Ma to być budowanie bazy fanów, a nie bazy klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *